Your browser is not supported. Please use IE 8 or above.

Bulgaria

Local Business - Global Network ®

BNI - най-голямата организация за бизнес чрез препоръки в света

Топ 10 характеристики на добрия нетуъркър

1. Проследява препоръките за бизнес своевременно.

2. Има позитивна нагласа.

3. Ентусиазиран е (когато говори за своя бизнес и занимания също).

4. Достоен е за доверие.

5. Добър слушател е. Има една уста и две уши и ги използва пропорционално.

6. Знае, че най-подходящото време за нетуъркинг е 24/7.

7. Винаги казва "Благодаря!", след като получи препоръка или полезна информация.

8. Отзивчив е да помага.

9. Искрено се интересува от хората, с които се среща.

10. Активно работи по мрежата си от контакти. NETWORK = NET + WORK*

Характеристиките са изведени в резултат на проучване на 2000 души в САЩ,Обединено Кралство, Австралия и Канада, проведено от Айвън Майснер и Дон Морган.

*от англ. ез.: net - мрежа, work - работя

Седемте навика за високоефективен нетуъркинг

Нетуъркингът е изграждане на лични отношения  с хора, с които се чувствате спокойни да правите бизнес. Няколко съвета, които ще са ви от полза.

1. Споделяйте опит, не визитни картички

Визитните картички не излизат от мода (каквото и да ви говорят). Не подавайте визитната си картичка веднага при запознанството си с някого. Използвайте срещата ви, за да научите и споделите нещо, не мислете за „сделката на годината“, която бихте могли да сключите. Използвайте визитната си картичка като покана да продължите контакта с избрани от вас хора.

2. Премахвайте бизнес и „хоби“ бариери

Един смислен разговор с някого за хоби, спорт и други любими занимания може да е също толкова важна допирна точка, колкото установяването на бизнес нуждите му.  По същия начин както хората, с които прекарвате свободното си време, могат да са също толкова важни бизнес контакти, колкото и останалите ви клиенти, доставчици и партньори.

3. Облечете постиженията си в думи

Познавате талантливи хора, които чувстват неудобство да говорят за себе си. Има нетуъркинг организации, които успешно насърчават хората да разказват за своите таланти и постижения, като им дават възможност да се презентират. Ако имате шанс да попаднете в такава организация, възползвайте се от своя звезден миг и репетирайте представянето си пред някого (или пред огледалото).

4. Помолете за помощ

Като признаваме слабостите си и помолим за помощ, ние подхранваме духа на общност. Така даваме възможност на останалите да ни помогнат и да ни покажат на какво са способни – молбата също е форма на споделяне.

5. Раздвижете се

Не се чувствайте виновни, ако не сте на бюрото си. Успешните нетуъркъри целенасочено планират да прекарват по няколко дни извън офиса. Мобилните технологии ще ви помогнат да следите задачите си от някой парк, кафене, споделен офис. Разнообразявайки работното си място, ще можете да се наслаждавате на оживената атмосфера и да се запознаете с нови хора между срещите и проектите си.

6. Използвайте интернет

Независимо дали присъствате избирателно на нетуъркинг събития или членувате в група, която се среща редовно, вашият онлайн профил е изключително важен.

7. Бъдете верни на себе си

Мрежите за бизнес и контакти са най-разнообразни. Проучете ги и намерете онази, която ви подхожда. Ако оставате верни на себе си, ще намерите хора, които са като вас и споделят вашите ценности в бизнеса и живота.

Силна мрежа от контакти

За да развиваме постоянно отношенията си с мрежата си от контакти Ivan Misner, основател на BNI, съветва всяка седмица да си отделяме време за поне 1 или 2 от действията посочени по-долу:

  • изпращане на написана на ръка благодарствена бележка
  • телефонно обаждане просто "да се чуем"
  • провеждане на лична среща
  • препоръка за бизнес за някой, който не ни е поискал препоръка
  • включване на нечие представяне/реклама в бюлетина на вашата фирма
  • препращане на статия, която може да е от интерес за някой от контактите ви
  • организиране на съвместно занимание (развлекателно, спортно, културно и т.н.), на което да поканите различни хора от мрежата си
  • посещение на нетуъркинг събитие (вземете някого от мрежата си със себе си)
  • излагане на рекламни материали на вашите партньори в офиса ви

Можете да допълвате списъка, той съвсем не е изчерпателен. Не забравяйте, че "изграждането на мрежа от контакти изисква повече време, отколкото пари, повече внимание, отколкото търсене на изгода."

Израстване чрез нетуъркинг

Кен Фортни е маркетинг консултант, който дълго не намира смисъл да отделя време за нетуъркинг. Шест месеца след като се присъединява към BNI, Кен споделя своите впечатления.

Нетуъркингът носи повече продажби, партньорства и познатост за бизнеса. Има и редица неосезаеми ползи:

  • успехът на другите фирми ви дава ценна информация за това какво движи пазара

  • приятелството с други бизнесмени и професионалисти ви помага да преодолеете мързела и други вредни навици

  • осъзнавате заблужденията, които сте си създали за качеството на вашите продукти и услуги

  • изграждате доверени отношения с някои от най-добрите експерти по обслужване на клиенти, които с удоволствие ви препоръчват на своите клиенти

  • възприемате начин на мислене, който ви е бил чужд досега

  • установявате приятелства за цял живот с хора от висок калибър, които споделят вашите цели

Има няколко основни правила за успех в нетуъркинг събития и общности.

  • Трябва да умеете да се представяте по начин, който не звучи прекалено "продажбено". Целта ви трябва да е да събудите любопитството на хората.

  • Винаги бъдете готови с 60-секудно представяне на бизнеса си. Задължително репетирайте 60-секундното си представяне, за да не се превърне то в отегчаващо за аудиторията 3 - 5 минутно изложение. 60-секундното представяне трябва да провокира последващи въпроси на другите към вас. Добре е да включва кратка история за добре свършена работа. Информирайте слушателите си как и къде биха могли да научат повече за работата ви.

  • Бъдете любопитни да опознаете всички останали. Не продавайте! Мислете за широкия спектър от услуги, от които вашите клиенти се нуждаят и които вие не можете да им предоставите. Общувайте с останалите с искреното намерение да им съдействате с нов бизнес. Не очаквайте всички да ви "върнат" услугата.

  • Вашата цел: лична среща. Личната среща е отлична възможност за по-подробно представяне на бизнеса ви. Стремете се да планирате 2-3 лични срещи с хора, които ще срещнете на нетуъркинг събитието и с които смятате, че можете да си бъдете полезни. Не приемайте лични срещи с хора, за които имате усещането, че ще ви оказват натиск да купувате от тях.

  • Не подценявайте силата на първото впечатление. Ако не успеете да създадете първо впечатление в своя полза (лого, визитна картичка, рекламно изречение също имат значение), е много трудно да установите професионални отношения.

5 въпроса, с които ще оставим трайно впечатление

Как да оставим трайно впечатление на хората, които срещаме по нетуъркинг събития? Използвайте въпросите по-долу

  1. Какво най-много ви харесва във вашата работа?
  2. Споменахте, че работите в областта на…………Какво ви привлече към подобна дейност?
  3. Какви други нетуъркинг събития посещавате? Членувате ли в групи за нетуъркинг?
  4. Кои са най-големите ви предизвикателства? (Не започвайте разговора с този въпрос!)
  5. Как мога да ви помогна?

Научете повече

https://www.facebook.com/bnibulgaria/ BNI

Copyright BNI. All Rights Reserved. All company names, product names logos included here may be registered trademarks or service marks of their respective owners.